اصول زندگی مشترک چیست؟ ایجاد یک زندگی مشترک موفق

داشتن یک زندگی همراه با آرامش و رابطه رمانتیک و خوب یکی از خواسته ها و علاقه مندی های هر فرد بالغ میباشد. اگر کمی به نکات ریز زندگی توجه داشته باشید ساختن همچین زندگی کار دشواری نیست و میتوان به راحتی آن را به وجود آورد. به گفته یک مشاور خانواده ، زن و مرد بعد از ازدواج و در زندگی مشترک توجه کمتری برای شاد کردن همسر خود دارند. در عوض به دنبال آن هستند که همسر شان آن‌ ها را شاد کند. حتی برخی افراد بر این باورند که شاد کردن آن‌ها وظیفه و مسئولیت همسر است. در بسیاری از ازدواج ها مشاهده میشود که افراد با رفتارهایی مانند کنترل همسر، زورگویی به همسر، تحقیر ، ایجاد احساس گناه در همسر، تلاش می‌کنند به آنچه که از ازدواج می‌خواهند دست یابند و اینگونه به دنبال ایجاد یک زندگی مشترک موفق هستند. در ادامه این مقاله همراه بعلاوه زندگی باشید.

اصول یک زندگی مشترک موفق

 

 1.  همسرتان باید اولویت زندگی شما باشد

همیشه به یاد داشته باشید زمانی که شما تصمیم به ازدواج و انتخاب همسر گرفتید، هرکدام‌تان می‌خواستید اولویت زندگی دیگری باشید. پس به این تصمیم بزرگ زندگی‌ تان و هر تصمیم دیگری که با همسرتان در آینده میگیرید، احترام بگذارید. سعی کنید همواره کاری که برای هر دو نفر شما بهتر است را انجام بدهید.

 2. احترام در زندگی مشترک

اگر قصد دارید همسرتان بفهمد که او را با خودتان برابر می‌ دانید و به احساساتش اهمیت می‌دهید، زمانی‌ که می‌خواهید درباره‌ی هر چیزی حتی مسائل روزمره تصمیم‌گیری کنید، به نظرات همسرتان به اندازه‌ی کافی اهمیت بدهید. اگر بخواهید طوری رفتار کنید که بفهمانید همیشه حرف آخر را خودتان میزنید  در واقع اصول یک زندگی مشترک موفق را رعایت نکرده اید و باید منتظر بهم ریختگی در زندگی خود باشید. همچنین، باید به مسائل خصوصی و شخصی همسرتان هم احترام بگذارید. دنبال جاسوسی در موبایل یا کامپیوتر شخصی‌ نباشید تا احساس کند که به او احترام گذاشته اید.

3. برای گوش کردن به حرف های یکدیگر زمان بگذارید

«گوش‌دادن» یکی از بهترین راه ها برای فهماندن میزان توجه‌‌ شما به همسرتان است. وقتی او درباره‌ی روزی که گذرانده است برای شما حرف می‌زند، با آرامش به حرف‌ هایش گوش بدهید و صبر کنید تا حرف هایش تمام شود.

زمانی که همسرتان چیزی را برای شما تعریف می‌کند، درباره‌ی آن مطلب از او سؤال بپرسید. بدین گونه او حس می‌کند موضوع صحبت‌هایش برای شما دارای اهمیت میباشد. بهتر است طوری رفتار نکنید که انگار حوصله شما سر میرود.

4. رابطه خود را قوی نگه دارید

به منظور داشتن رابطه‌ی قوی، باید از تفکرات و نحوه رفتار او بدون پرس و جو کردن، آگاه باشید. باید توانایی درک زبان بدن او را داشته باشید و خودتان هم قادر باشید اشتباهاتتان را عنوان کنید، این گونه حس راحت بودن در هردو شما به وجود خواهد امد.

5. برای هم زمان بگذارید

اگر حس می‌کنید زندگی شلوغی دارید و زمان زیادی را در کار میگذرانید و زمان کافی برای تنها بودن باهم نداشته‌اید، سعی کنید حتی شده چند دقیقه با همسرتان تنها باشید. می‌توانید با یکدیگر به یک قدم زنی آرام بروید یا مدت زمان کوتاهی را در مهمانی‌، گوشه ای با هم تنها باشید.

6. توقعات و انتظارات بجا داشته باشید

توجه کنید که همسر شما مانند هر فرد دیگری بی نقص نیست و مشکلاتی دارد، اگر توقع دارید او فرد بدون نقصی باشد، چیزی جز ناراحتی و سرخوردگی در شما ایجاد نخواهد شد. همسرتان را همان‌گونه که هست بپذیرید. اما اگر موضوعی درباره‌ی او شما را آزار می‌دهد درباره‌ی آن با او صحبت کنید و بخواهید شرایط را تغییر بدهد. از طرفی خود شما هم آمادگی داشته باشید تا اگر از شما انتقاد شد، بپذیرید و خودتان را اصلاح کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا