موارد مهم تهدید کننده رابطه: مشکلات جدی در رابطه

آغاز کردن یک رابطه عاشقانه به یک هدف برای بسیاری از جوان ها تبدیل شده است. رابطه عاشقانه میتواند تاثیرات مثبت بسیاری در روند زندگی شما داشته باشد باید به این نکته توجه داشته باشید که حفظ و نگهداری آن از همه مهمتر است و باید به آن بسیار توجه داشت. رابطه عاشقانه همچون بسیاری دیگر از روابط به مراقبت و نگهداری نیاز مبرم دارد تا عمر آن تمام نشود. در ادامه این مقاله از مقالات آموزشی بعلاوه زندگی به بررسی برخی از مهم ترین عوامل تهدید کننده رابطه و مشکلاتی که باید به آنها توجه کرد می پردازیم.

اولین عامل تهدید کننده رابطه: خودخواهی

خودخواهی یکی از موارد مهم تهدید کننده رابطه میباشد. ورود به یک رابطه عاشقانه به معنی ورود به یک کلاس درس از بین بردن خودخواهی است که ما یا اجازه می‌دهیم که این تجربه ما را بهتر کند و یا تلخ‌ تر می‌شویم. مقدم کردن کسی بر خودمان معمولا کار دشواری است چون ذات انسان به شکلی میباشد که خودمان را به همه چیز و همه کس مقدم بدانیم. هربار که در این موضوع به خودمان جواب مثبت می‌دهیم، در مقابل پاسخ منفی به رابطه خود داده ایم.

نبخشیدن عامل تهدید کننده رابطه

نبخشیدن یکی از عوامل تهدید کننده رابطه میباشد و باید به این موضوع نیز توجه بسیاری کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که بخشیدن با فراموش کردن تفاوت بسیاری دارد. زمانی که نتوانیم این موضوع را درک کنیم، ناراحتی‌هایمان را برای مدتی طولانی دررون خودمان نگه داشته میشود. این ناراحتی‌ها در آخر شروع به ویران کردن زندگی‌هایمان از داخل به بیرون می‌کنند. بخشش، به معنی آزاد کردن خودمان است تا خداوند بخشاینده متعال، ما را التیام دهد و به معنی تبرعه کردن دیگران نیست.

گذشته افراد

تعریف کردن طرف مقابل خود با گذشته اش جزء بدترین کارهایی است که میتوان انجام داد و یکی دیگر از عوامل تهدید کننده رابطه میباشد، به طوری کلی باید با چیزی که در حال حاضر هست تعریف شود. در هر صورت گذشته‌هایمان روی زندگی همه افراد تاثیر دارد اما تنها زمانی که خودمان اجازه دهیم می‌تواند زمان حالمان را کنترل کند. گفتن واقعیت های گذشته به یکدیگر اهمیت دارد اما مهمتر این است که با دیدن تغییراتی که خداوند در زندگی همسرمان ایجاد می‌کند، به گذشته‌های همدیگر احترام بگذاریم. آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است بهتر است فراموش شود و ساختن آینده مدنظر قرار بگیرد.

عدم صداقت و فريبكاري

عامل ایجاد یک رابطه سالم در زندگی تمام افراد جهان صداقت هست و عدم صداقت برعکس آن از موارد تهدید کننده رابطه میباشد و در مراحل بالای زندگی مانند ازدواج ممکن است حتی باعث سردی زن نسبت به شوهر شود. صداقت اعتماد را به وجود می آورد. زن یا شوهری که با همسر خویش صادق نیست و با دادن وعده و وعیدها قصد ادامه زندگی دارد، با رفتار خویش کانون گرم و صمیمی خانواده را دچار تزلزل خواهد کرد. زن و شوهری که از واقعیت ها دور میباشدند و در عالم توهم و تخیلات زندگی می کنند، نمی توان گفت که زندگی موفقی خواهند داشت. برخی از زمان ها پنهان کردن حقایق ( پنهان کاری) و فریب دادن (فریب کاری) سبب می گردد ارکان خانواده متزلزل گردد و از عوامل تهدید کننده رابطه میباشد.

تنوع طلبی و هوس رانی

یکی دیگر از عوامل تهدید کننده رابطه و مواردی كه موجب آسيب دیدن رابطه و حتی خانواده ها مي شود تنوع طلبي يا هوسراني است كه فرد به احساسات خود توجه میکند، و با فرد ديگري غير از همسر و یا نامزد خود وارد رابطه میشود و رابطه خود با همسر ‌قبلي را سست مي نمايد به همین جهت این موضوع برای بسیاری از افراد قابل بخشش نیست و در نهایت درصد بسیاری منجر به جدایی خواهد شد. در اين شرايط عواملي از قبيل زيبايي و يا ثروت طرف مقابل موجب گرايش به روابطي ‌خارج از چارچوب خانواده يا برقراري روابط پنهاني مي گردد. این شرایط باعث از دست دادن رابطه قبلی خواهد شد و در بنیان خانواده ممکن است ممکن است باعث از هم پاشیده شدن خانواده شود.

‌عدم توجه به نیازها یکدیگر

در یک رابطه عاشقانه و در مراحل بالاتر در ازدواج یکی از مهم ترین موارد نگه داشتن رابطه، توجه به نیاز های یکدیگر میباشد که جزئی از اصول زندگی مشترک میباشد. افرادی در ایجاد و حفط یک رابطه عاشقانه موفق هستند كه در صدد ارضاي نيازهاي طرف مقابل خود مي باشند. با توجه با این هر فردی ‌وظيفه دارد نيازهاي جسمي و روحي همسرش و یا طرف مقابلش را بداند و در مقام ارضاي آنها برآيد. ارضاي نيازها به طريق ‌درست و مطلوب به رشد همه جانبه و ايجاد امنيت رواني در بین افراد منجر خواهد شد و در نتيجه سلامت خانواده ‌تأمين مي گردد. براي مثال هر انساني نياز به ” امنيت “، “محبت” ، “توجه و احترام ” دارد. بنابراین زمانی که اين گونه ‌نيازها از طرف همسر تأمين نشود، فرد احساس ناامني رواني مي كند و بهداشت رواني خانواده دچار آسیب خواهد شد. ‌

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا