ازدواج: معیارهای مهم قبل از ازدواج

همواره در طول زمان بحث ازدواج و انتخاب همسر یکی از دغدغه های بزرگ و اساسی جوانان و حتی پدر و مادر ها نیز تبدیل شده است. زمانی که این انتحاب به درستی انجام شود برای چندین سال آینده نیز زندگی آسوده و با آرامشی تضمین خواهد شد. همچنین برای نسل ها و آیندگان بعد از خود نیز مشکلات کمتری به وجود خواهیم آورد. موارد مهم بسیاری وجود دارد که قبل از اردواج باید به آن ها توجه کنید تا بتوانید در انتخاب خود بهترین عملکرد را داشته باشید و به آن چه که شایسته آن هستید، برسید. در ادامه این مقاله در بعلاوه زندگی به بررسی برخی از معیارهای مهم قبل از ازدواج خواهیم پرداخت که توجه به آنها سبب کاهش آمار ازدواج هایی با ریسک طلاق بالا خواهد شد.

معیارهای مهم قبل از ازدواج: شباهت و تناسب

به شباهت ها و همگن بودن یا نبودن ها توجه داشته باشید. یک دفعه کار عجیب و غریب نکنیدیک مرتبه نروید یک کسی را درست عکس خودتون انتخاب کنید و فکر کنید که حالا ترکیب ما درست شد.در اصول کلی و اصولی باید شبیه به هم باشید و ویژگی های مشابه به هم داشته باشید. در گذشته ازدواج را اقتران میگفتند به معنای شبیه و مانند. با توجه به اهمیت همین موضوع باید که حواستان تناسب ها باشد و از جنبه های مختلفی این موضوع را در نظر بگیرید و به آن توجه کنید.

بتوانید باهم ارتباط برقرار کنید

بسیاری از ما آداب معاشرت و گفت و گو با افراد مختلف را بلد نیستیم در حالی که یکی از اصول زندگی مشترک به حساب می آید. توانایی برقراری ارتباط یکی از معیارهای مهم قبل از ازدواج به حساب می آید و مساله Communication اصل و اساس رابطه یا Relationship  است. یعنی رابطه یا Relationship با مفهوم ارتباط یا Communication در واقعیت تکمیل خواهد شد. و بسیاری ازمردم هستند که در این زمینه مشکل دارند. هم باید مسایل را حل کرد، هم باید شما مطمئن باشید که قادر خواهید بود تا با همسرتان ارتباط دوستانه ایی برقرار کنید. بسیاری از متخصصان باور دارند که اگر با یک کسی چندین بار در هفته بیرون میروید و از صبح می توانید بروید بیرون و تا شب همچنان حرف برای گفتن و شنیدن داشته باشید و زمان رسیدن به خانه نیز هنوز هم حرفی برای گفتن دارید که جذاب و شنیدنی باشد کار ارتباط شما درست است.

برای هم جذاب باشید

ظاهر و زیبایی برای هر فردی از معیارهای مهم قبل از ازدواج محسوب میشود. در نظر داشته باشید که کسی که را برای ازدواج میخواهید انتخاب کنید از نظر ظاهر و اندام کاملا به دلتان بنشیند. هر چند که به گفته بسیاری از افراد قیافه و ظاهر پس از مدتی عادی میشود اما قیافه زشت هیچ وقت عادی نخواهد شد. بنابراین، فریب یک چنین بازی ای را نخورید. زشتی از نظر شماست اگر یک کسی از نظر ظاهر و فیزیک برای شما جذاب نیست، زور بیخودی نزنید دعا نخوانید مواد استفاده نکنید به امید اینکه که در آینده حل خواهد شد. نه، اوضاع در این موارد معمولا بدتر میشه که بهتر نمیشهبنابراین مطمئن باشید که در ظاهر این آدم را مورد قبول شما خواهد بود.

معیارهای مهم قبل از ازدواج: برطرف کردن نیازها

 بحث نیازهای و توانایی برطرف کردن آنها از معیارهای مهم قبل از ازدواج است. چه فیزیکی چه روانی و چه اجتماعی ولی طریقه ی ارضا آنها اهمیت بیشتری دارد. یعنی شما باید مطئن باشید که قادر خواهید بود تا نیازهای یکدیگر را به بهترین روش حل کنید و ننیاز به کمک یا زمان نداشته باشید، اگرچه این معیار مهم قبل از ازدواج اهمیت کمتری دارد اما این عامل بعدا نشان می دهد که در زندگی زناشویی نقش بسیار مهمی دارد. عملا در وقت زندگی زناشویی، زن و شوهری که بتوانند نیازهای فیزیکی، روانی، اجتماعی همدیگر را حل کنند و جوابگو باشند ثبات و دوام بیشتری در زندگی خواهند داشت.

اتفاق نظر در مورد محل زندگی

انتخاب محل زندگی و به تفاهم رسیدن در مورد این موضوعات از معیارهای مهم قبل از ازدواج هستند که باید به آن توجه بسیاری کرد. بعضی از افراد دوست ندارند و شهر یا محل دور از خانواده خود زندگی کنند اما ممکن است شرایط مالی و یا حتی موقعیت شغلی نیز باعث مشکل در این مورد شود. یکی می خواهد کار بکند ولی طرف مقابل دنبال کار کردن نیست. شما دلتان می خواهد همسرتان حتما کار بکند. مرد هایی هستند که علاقه ایی به کار کردن همسرشان ندارند. مطمئن باشید در اینگونه موارد که از معیارهای مهم قبل از ازدواج هستند تفاهم دارید و میتوانید این تفاهم را در ادامه زندگی خود نیز نگه دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا