انتخاب همسر مناسب

7 قدم بسیار مهم در انتخاب همسر

ازدواج و انتخاب همسر یکی از موضوعاتی میباشد که هر فردی در جامعه درگیر آن شده است. درواقع میتوان گفت که یکی از حساس ترین انتخاب ها در طول زندگی ، انتخاب همسره که میتونه بطور کامل زندگی فرد رو دگرگون کنه. البته هر فرد معیارهای مخصوص به خود را دارد اما برخی از معیار ها اساسی و مهم میباشند که بهتر است عموما به آنها نیم نگاهی داشته باشیم. انتخاب همسر، یکی از سرنوشت‌ سازترین انتخاب زندگی هر فرد است، برای انتخاب همسر به طور کلی میتوان دو دسته معیار را مدنظر قرار داد؛ معیارهای اصلی و معیارهای فرعی که اساسا معیارهای ترجیحی هستند و با رعایت آن‌ها احتمال به وجود آمدن اختلاف در زندگی مشترک کاهش میابد. در ادامه همراه بعلاوه زندگی باشید تا با مهم ترین معیار های ازدواج آشنا شوید.

قدم های مهم در انتخاب همسر

قبل از اینکه تصمیم به ازدواج داشته باشید خودتان باید اقداماتی انجام دهید و با آگاهی و اطمینان تصمیمات نهایی و مهم خود را بگیرید. در واقع میتوان گفت که این اقدامات برای هر فردی لازم است و قبل از ازدواج حتما باید آنها در نظر داشته باشد. موقعیت شناسی، اجتماعی بودن، درگیر ظاهر نشدن، تصمیم گیری و تعیین معیار ها از مهم ترین اقداماتی هستند که باید به آنها توجه داشت.

موقعیت شناسی: دو فردی که در شرایط مشابه و یکسانی نسبت به هم باشند درک بهتری از هم خواهند داشت و تضاد کمتری را نشان خواهند داد.

اجنماعی بودن: در واقع اجتماعی بودن به شما کمک خواهد کرد تا دامنه وسیع تری برای انتخاب همسر داشته باشید.

درگیر ظاهر نشدن: متاسفانه در رفت و آمد های و آشنایی های قبل از ازدواج مشاهده میشود که به جای آشنایی بیشتر و عاقلانه افراد درگیر ظواهر میشوند.

تعیین معیار ها: داشتن معیارهای مشخص و تعیین هدف میتواند کمک بسیاری به شما کند. برای انتخاب همسر خود معیارهای اولیه خود را در نظر داشته باشید به طوری که قابلیت تغییر و نزدیک شدن به همدیگر نیز وجود داشته باشد.

تصمیم گیری: اخرین مرحله تصمیم گیری میباشد که شما با توجه به شناختی که از همسر خود پیدا کردید و معیار هایی که تعیین کرده اید میتوانید بهتر و راحت این مرحله را انجام دهید. زمانی که در موضوع نقاط قوت و ضعف فرد مورد نظر خود به یک نتیجه نهایی رسیدید، می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید و تاحدودی اطمینان داشته باشید که این تصمیم براساس احساس و بی تجربگی نبوده است.

معیارهای اصلی انتخاب همسر

معیارهای اصلی، آن دسته از ملاک‌هایی هستند که بودن آنها برای ایجاد یک زندگی موفق و رسیدن به آرامش بسیار لازم است مانند اخلاق نیک، شرافت و نجابت خانوادگی، سلامت جسمی و روانی، ایمان و …

معیارهای فرعی انتخاب

این ملاک‌ها گرچه به اندازه معیارهای اصلی مهم نیستند، اما شرط کمال‌اند و برای بهتر شدن و کامل‌تر شدن زندگی مشترک و کاهش ازدواج هایی با ریسک طلاق نیاز است؛ با وجود این معیارها احتمال به وجود آمدن اختلاف در زندگی مشترک کمتر خواهد شد. معیار هایی مانند تناسب زیبایی و تحصیلات و هماهنگی روانشناختی و تناسب سنی افراد و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا